Timemanagement voor ICT'ers

Logo TailorIT RGB

Timemanagement voor ICT'ers

 1.250,00

Timemanagement voor ICT'ers

We hebben het allemaal druk. Zoveel te doen en zo weinig tijd. Vaak blijk je toch tijd te kunnen winnen door effectiever met je tijd om te springen en door af en toe ?nee? te zeggen. Timemanagement is eigenlijk vooral zelfmanagement.

In deze training kijken we naar zelfmanagement en praktische tips en trucs om slimmer en effectiever te plannen.

Doel

?Nee? zeggen is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Mensen vinden dat soms lastig. Het gevolg is dat ze steeds te veel hooi op hun vork nemen en daardoor niet (meer) aan hun eigen werk toekomen. Dat blijkt vaak een herhalend patroon te zijn. In deze training kijken we daarom, naast praktische vaardigheden, eerst naar de oorzaak en dynamiek van persoonlijke patronen en hoe we die kunnen veranderen. Pas dan hebben praktische vaardigheden nut.

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor ICT'ers

Voorkennis

Vorm

Klassikaal en Maatwerk

Inhoud

Er zijn een heleboel praktische en slimme dingen die we kunnen doen om tijd te winnen. Effectief plannen is er zo eentje. Of zorgen dat we beter en bewuster omgaan met de urgentie van wat we onder handen hebben. In deze training behandelen we een aantal praktische vaardigheden die tijdswinst voor ons opleveren.

De grootste uitdaging bij time management

  • ?Nee? zeggen.
  • Gedrag.
  • De dynamieken achter gedrag. Metaprogramma’s.
  • Wat maakt ?Nee? zeggen moeilijk en hoe ga je daarmee om?
  • Hoe je ?Nee? zegt.

  • Non-verbale aspecten van ?Nee? zeggen.
  • De invloed van gedragsstijlen op ?Nee? zeggen.
  • Omgaan met weerstand.
  • Grenzen.

  • Fysieke, gevoelsmatige en mentale grenzen.
  • Hoe bewaak je je grenzen?
  • Praktische tools

  • Prioriteren ? Eisenhower matrix
  • Quick wins, wanneer wel en wanneer vooral niet?
  • 3 inhoudelijke manieren om ?Nee? te zeggen.
  • Plannen: Reëel plannen, Voorkomen dat je jezelf klem zet, Energie niveau en productiviteit, Todo lijsten en onderhoud daarvan, Multitasking en Omgaan met ad hoc (niet geplande) taken
  • Omgaan met onderbrekingen en afleidingen. Best practices.
  • Het sociale aspect. Collega’s en klanten.
  • Uitstelgedrag.
  • Effectief omgaan met vergaderingen en meetings.
  • Effectief gebruik van de agenda.
  • Eindtijd voor taken.
  • Taken automatiseren.
  • Een ander storen in zijn werk. Wanneer wel en niet?
  • Werkdag afsluiten.
  • Succesfactoren voor time management.

  • Zelfbewustzijn en discipline.
  • De leerfases van Maslov. Motivatie en gedragsverandering.
  • Vervolgopleidingen

    Bijzonderheden

    2 dagen

    € 1.250

    Cursusdata

    14 en 15 april 2021

    6 en 7 mei 2021

    21 en 22 juni 2021

    14 en 15 juli 2021

    3 en 4 augustus 2021

    7 en 8 september 2021

    12 en 13 oktober 2021

    17 en 18 november 2021

    8 en 9 december 2021

    Andere data?

    Locaties

    Breda, Tilburg, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven, Antwerpen, Zwolle

    Andere locatie?

    Meer weten over een training of advies? Bel met onze opleidingsadviseurs 085 02 01 070 of gebruik het contactformulier.