Business Development & Innovatie

Logo TailorIT RGB

Business Development & Innovatie

 1.450,00

Business Development & Innovatie

We leven in een vluchtige samenleving waarbij aandacht krijgen een uitdaging is, maar de aandacht behouden een nog grotere uitdaging is.
Om de consument van uw product of dienst te overtuigen, is toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen van groot belang.
Om producten, die dit in zich dragen, te kunnen produceren is creativiteit, innovatiekracht en time-to-market nodig. Met behulp van nieuwe kennis en inzichten, welke u in deze training opdoet, kunt u de vernieuwingsstrijd aan om uiteindelijk de consument voor u te winnen.

Doel

Na het volgen van deze training:

  • bent u in staat om een zelfstandige uitvoering aan het innovatiebeleid te geven.
  • weet u wat de strategische en praktische implicaties van uw keuzen zijn, hoe u tot een juiste new business strategie en innovatiekracht kunt komen en weet ook hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen.
  • bent u in staat om grip te houden en op de juiste momenten bij te sturen.
  • bent u van de laatste kennis en inzichten, op het gebied van new product development, bedrijfscultuur, verandermanagement en time-to-market, op de hoogte.
  • Doelgroep

    Deze training is voor professionals, die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van new business development en innovatie, bestemd.

    Voorkennis

    Er is geen specifieke voorkennis nodig om deel te nemen aan deze training. Echter ligt het optimale leerresultaat bij een ruimere werkervaring.

    Vorm

    Klassikaal en Maatwerk

    Inhoud

    De volgende onderwerpen zullen, gedurende de training, aan bod komen:

  • Dag 1: Strategie en business model innovation
  • Gedurende deze dag leert u hoe u de juiste strategische fundamenten, om tot een succesvolle business developmentstrategie voor uw organisatie te komen, kunt leggen. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over strategisch management, business model innovation, market learning en open innovation. Tot slot leert u welke stappen er nodig zijn voor een succesvolle uitrol, hoe u een juiste innovatiestrategie kunt samenstellen en hoe u uiteindelijk grip kunt houden op het vernieuwingsproces.

  • Dag 2: Innovatie management en business development
  • Gedurende deze dag leert u hoe u uw innovatiestrategie verder kunt vormgeven. U verwerft tal van nieuwe pragmatische inzichten, tools, tips, methdes en checklists over business development uit de praktijk. U leert aan de hand van best practices en cases hoe u innovatieprocessen beter en effectiever kunt organiseren, hoe u om kunt gaan met de organisatie van creativiteit en innovatiekracht en hoe dit dient te resulteren in toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen. Tevens leert u hoe u uw innovatiestrategie intern kunt doorvoeren. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, identiteit en waarden, interne weerstand, draagvlakcreatie en change management. U krijgt nieuwe methoden en instrumenten aangereikt waarmee u uw new businessstrategie gedegen ten uitvoer kunt brengen en u weet welke krachten er spelen binnen organisaties en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen.

  • Dag 3: Implementatie en effectiviteit new businessbeleid
  • Gedurende deze dag leert u hoe u de organisatie concreet gereed voor de implementatie van een nieuwe innovatiestrategie maakt. U leert hoe u doelstellingen opstelt, hoe u uw innovatieteam prepareert en hoe u dit kunt managen, hoe u bestaande systemen kunt integreren met de nieuwe systemen maar bovenal: hoe u grip kunt houden op het totale implementatieproces. U wordt bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt gestuurd, welke metrics worden gehanteerd en wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden? Tot slot krijgt u aan de hand van enkele best practices en cases voorbeelden van succesvolle en effectieve business development implementaties. U krijgt te horen hoe er te werk is gegaan met de organisatie van creativiteit, productontwikkeling en time-to-market en wat de resultaten hiervan waren.

    Vervolgopleidingen

    Bijzonderheden

    De trainingen vinden om de twee weken plaats. Er vinden per dag twee colleges plaats. Het eerste college gestart om 15:00 uur en het tweede college start om 18:30 uur en duurt tot 21:00 uur.

    3 dagen

    € 1.450

    Cursusdata

    21 januari en 4 & 18 februari 2021

    8 & 29 oktober en 12 november 2020

    Andere data?

    Locaties

    Breda, Tilburg, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven, Antwerpen, Zwolle

    Andere locatie?

    Meer weten over een training of advies? Bel met onze opleidingsadviseurs 085 02 01 070 of gebruik het contactformulier.