Portfoliomanagement & Execution

Logo TailorIT RGB

Portfoliomanagement & Execution

 1.450,00

Portfoliomanagement & Execution

Het is een uitdaging voor elk bedrijf om het juiste aanbod aan klanten te kunnen bieden. Het draait om de balans tussen de toegevoegde waarde welke uw producten voor uw doelgroep vertegenwoordigen en de financiële waarde welke de producten uw organisatie opleveren. Het resultaat van een goed portfoliomanagement is dat er gefundeerde keuzes, over het schrappen en toevoegen van producten aan het portfolio en over de investeringen welke hiervoor benodigd zijn, gemaakt kunnen worden.
Gedurende deze training krijgt u inzicht in de ins en outs van portfoliomanagement en leert u hoe u met portfoliovraagstukken en productbeleid om kunt gaan.

Doel

Na het volgen van deze training:

  • bent u in staat om zelfstandig uitvoering aan het portfoliobeleid te geven.
  • weet u wat de strategische en praktische implicaties van uw keuzen zijn.
  • weet u hoe u tot een juiste portfoliostrategie kunt komen en weet u ook hoe u, in logische stappen, tot een goede executie kunt komen.
  • bent u in staat om grip, op het dagelijkse portfoliomanagement en op de juiste momenten bij te kunnen sturen, te houden.
  • u bent van de laatste kennis en inzichten, op het gebied van new product development, portfoliomanagement, financiële planning en implementatie/ monitoring, op de hoogte.
  • Doelgroep

    Deze training is voor professionals, die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van product/portfolio management, product ontwikkeling, product planning en product implementatie/monitoring, bestemd.

    Voorkennis

    Er is geen specifieke voorkennis nodig om deel te nemen aan deze training. Echter ligt het optimale leerresultaat bij een ruimere werkervaring.

    Vorm

    Klassikaal en Maatwerk

    Inhoud

    De volgende onderwerpen zullen, gedurende de training, aan bod komen:

  • Dag 1: Product- en portfoliomanagement

  • Gedurende deze dag leert u hoe u grip op het product managementproces kunt houden. Tevens wordt er op het financiële aspect ingezoomd.

  • Dag 2: Bedrijfscultuur en interne weerstand
  • Gedurende deze dag leert hoe u uw product/ portfoliostrategie intern kunt doorvoeren. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, identiteit en waarden, interne weerstand, draagvlakcreatie en change management. U krijgt nieuwe methoden en instrumenten, waarmee u uw product/portfoliostrategie ten uitvoer kunt brengen, aangereikt en leert u welke krachten er binnen organisaties spelen en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen.

  • Dag 3: Implementatie product & portfoliobeleid
  • Gedurende deze dag leert u hoe u de organisatie voor de implementatie van uw product/ portfoliostrategie gereedmaakt. U leert hoe u doelstellingen opstelt, hoe u dit kunt managen, maar bovenal: hoe u grip en sturing kunt houden op het totale implementatieproces. Tevens wordt u bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt er gestuurd, welke metrics worden er gehanteerd en hoe en wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden?

    Vervolgopleidingen

    Bijzonderheden

    De trainingen vinden om de twee weken plaats. Er vinden per dag twee colleges plaats. Het eerste college gestart om 15:00 uur en het tweede college start om 18:30 uur en duurt tot 21:00 uur.

    3 dagen

    € 1.450

    Cursusdata

    18 februari en 4 & 18 maart 2021

    12 & 26 november en 10 december 2020

    Andere data?

    Locaties

    Breda, Tilburg, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven, Antwerpen, Zwolle

    Andere locatie?

    Meer weten over een training of advies? Bel met onze opleidingsadviseurs 085 02 01 070 of gebruik het contactformulier.