ISO/IEC 20000 IT Service Management trainingen

038tailorit_training

13 Aug ISO/IEC 20000 IT Service Management trainingen

Wat is het verschil tussen ITIL en ISO/IEC 20000 trainingen?

ITIL is een verzameling best practises op het gebied van IT Service Management, gebaseerd op ervaringen van IT-organisaties. Organisaties kunnen (delen van) ITIL gebruiken voor de inrichting, de verbetering en het beheer van de interne IT-processen, organisaties kunnen zich niet certificeren voor ITIL.

ISO/IEC 20000 is een internationale, onafhankelijke standaard die kwaliteitseisen stelt aan organisaties op het gebied van IT Service Management. Organisaties kunnen zich wel laten certificeren voor ISO/IEC 20000. Daarmee bewijzen zij tegenover hun klanten en relaties dat zij kwalitatief goede IT Services leveren. ISO/IEC 20000 is “framework-neutraal”. De standaard zegt dus niet welke andere standaarden, best practices of frameworks je kan gebruiken om aan de kwaliteitseisen te voldoen. Het ISO/IEC 20000 certificeringsprogramma voor IT-professionals van EXIN gaat hier wel op in. Het leert je de standaard te gebruiken als kompas waarmee jij je eigen weg kiest in het complexe netwerk van andere standaarden, best practises en frameworks op het gebied van IT Service Management.

Kijk hier voor een overzicht van al onze Service Management trainingen of neem contact met ons op wanneer u hierover meer informatie wenst.



Meer weten over een training of advies? Bel met onze opleidingsadviseurs 085 02 01 070 of gebruik het contactformulier.