Waarom trainen we onze medewerkers?

Stel: je hebt de keuze tussen twee artsen, de een is getraind, de ander niet, voor wie kies je dan? En wat zou je keuze zijn als de kosten van de ongetrainde arts een stuk lager zijn? Zou je dan nog steeds voor de getrainde arts gaan? Het is een open deur en toch zien veel ondernemers het belang van goed getrainde medewerkers niet.

De meeste ondernemers zouden geen ongekwalificeerd personeel inhuren. Logisch. Wat bijzonder is dat bedrijven wel ongeschikte medewerkers in dienst hebben. Die medewerkers zijn onvoldoende gekwalificeerd door veranderende technologie of de ontwikkeling van nieuwe methoden. Deze zijn bij te leren maar helaas zijn hier kosten aan verbonden. De meest gehoorde redenen om niet te trainen, het kost tijd en het kost geld. Besef wel, ook aan het niet trainen van medewerkers hangt een prijskaartje. We zetten er een aantal voor u op een rij.

  1. Ongetrainde werknemers zijn minder efficiënt
  2. Ongetrainde werknemers zijn minder gelukkige werknemers
  3. Ongetrainde werknemers hebben een lagere productiewaarde
  4. Verloren tijd door fouten kost tijd en geld
  5. Onvoldoende training betekent verlies van klanten

Een investering in de vaardigheden van medewerknemers is een investering in het bedrijf. Iedereen wordt er beter van.

Picture of Bert Knot

Bert Knot

Mijn motto is: ‘’Zorg ervoor dat je elke dag je werk met plezier kan doen’’. De mensen die mij kennen weten dat ik een persoon ben die altijd van het positieve uitgaat. Daarnaast vind ik het heerlijk om voor onze klanten/relaties de kennis en vaardigheden in kaart te brengen en aan te leren of te ontwikkelen zodat zij ook, net zoals ik, met plezier naar hun werk kunnen gaan. De kernwaarde die mij dan ook het beste omschrijft is Geniet elke dag van het werk wat je doet. Bij Tailor iT Training en Tailor You hou ik me dan ook bezig met het adviseren van mensen over welke kennis en vaardigheden ze zouden kunnen aanleren. Hierbij komen veel creativiteit en flexibiliteit kijken, maar ook de gedachte welke leerstijl het beste bij de desbetreffende cursist(en) past. Hiervoor bedenk ik dan ook de juiste opleidingsoplossing, zodat men datgene leert om met plezier naar het werk te kunnen gaan, want als je jouw werk met plezier doet, krijg je er energie van, ben je veel productiever en word je ook erg gewaardeerd.