Administering a SQL Database (M55316)
Beheer je SQL Server en Azure SQL databases? Dan is deze training iets voor jou. Gedurende deze training krijg je…
“Morgen heb ik een beoordelingsgesprek met één van mijn medewerkers. Dat wordt weer feest, want hij wordt zeker boos”
“Afspraken naar aanleiding van beoordeling vind ik altijd zo moeilijk. Ik heb het gevoel dat ik niet echt begrepen wordt en dat ze ook nooit uit de verf komen”.
Beoordelen is een activiteit die velen moeten uitvoeren en waarbij iederen af en toe als ‘lijdens voorwerp’ betrokken is. Kritiek geven en kritiek krijgen is moeilijk. Het beperkt ons gevoel van autonomie en controle en daarom is er altijd wel een innerlijk stemmetje dat zich verzet tegen de (meestal jaarlijkse) beoordelingsronde.
Het beoordelingsgesprek vindt plaats aan het einde van het jaar. Hierin wordt het funcitoneren van de werknemer tijdens het afgelopen jaar beoordeeld en besproken. Niet alleen de hoeveelheid afgeleverd werk, maar ook de kwaliteit van het werk en de samenwerking met collega’s wordt beoordeeld. Aan het beoordelingsgesprek kunnen bovendien arbeidsvoorwaardelijke of rechtspositionele gevolgen worden verbonden.
Een beoordelingsgesprek staat bij voorkeur niet op zichzelf, maar is onderdeel van een gesprekkencyclus. Zo’n cyclus duurt bijvoorbeeld een jaar en bestaat uit een doelstellingengesprek, een functioneringsgesprek en een beoordelingsgesprek. Eventueel kun je daar nog een voortgangsgesprek aan toevoegen. Aan het kunnen voeren van een beoordelingsgesprek zijn een aantal persoonlijke punten van aandacht verbonden.
Na afloop van de training hebben de deelnemers kennis van de binnen de organisatie geldende procedure voor het voeren van beoordelingsgesprekken, inzicht in de noodzaak van een gedegen voorbereiding van een beoordelingsgesprek, handvatten voor gespreksvoering om het gesprek succesvol te laten zijn alsmede de wijze waarop kan worden omgegaan met weerstand en teleurstelling.
Leidinggevende die beoordelingsgesprekken moeten gaan voeren.
Tijdens het eerste van de 3 dagdelen wordt ingegaan op het fenomeen beoordelingscyclus en -gesprek. Aan de orde komen:
De training wordt afgerond met het formuleren van persoonlijke punten van aandacht op basis van zelfinzicht en feedback van de trainer en de andere deelnemers
Geen specifieke voorkennis vereist
Tijdens deze training zal er gebruik gemaakt worden van een professionele acteur voor het voeren van trainingsgesprekken.
€
Beheer je SQL Server en Azure SQL databases? Dan is deze training iets voor jou. Gedurende deze training krijg je…
Microsoft heeft een AI-assistent om je productiviteit en creativiteit te verhogen ontworpen. Deze training bied je een uitgebreide kennismaking met…
Wil je inzicht in wat helder en duidelijk schrijven is? Wil je een tool, hoe je snel een goed verhaal…
Gedurende deze training neem je de methoden en praktijken voor het implementeren en beheren van enterprise-schaal data analytics oplossingen, met…
Werving en selectie van een medewerker is kostbaar. Niet alleen zorgen voor een juiste match dus, maar ook zorgen dat…
Werving en selectie van een medewerker is kostbaar. Door de inzet van een talenten- en motivatie analyse kun je de…
Die ene collega die nooit doet wat je vraagt. Of juist wel zegt dat ie het doet maar dan totaal…
Die ene collega die nooit doet wat je vraagt. Of juist wel zegt dat ie het doet maar dan totaal…
Vergaderen: iedereen kan het- en toch hebben we teveel nutteloze langdradige meetings. Hoe maak je een meeting nou wél effectief?
Deze training is voor jou als je al regelmatig trainingen geeft en je wilt je verdiepen en verbeteren. In deze…
Train je weleens gebruikers in een nieuwe applicatie of module of in een andere manier van werken? Zeker als je…
Strategisch Human Resource-beleid dient tegenwoordig ‘fact based’ zijn: je dient HR-doelstellingen en HR-resultaten te kunnen onderbouwen met harde cijfers. Om…