€ 2.495,00
Deze opleiding biedt u enerzijds de mogelijkheid om voor uw organisatie een Sociale Media strategie op te stellen of een bestaande strategie te toetsen op rendement en actualiteit. Anderzijds leert u ook de praktische tips en ontvangt u direct toepasbare kennis over de meest voorname Social Media kanalen.
Na deze opleiding hebben tientallen werknemers inhoud kunnen geven aan hun nieuwe of bestaande takenpakket. Zij zijn overwegend actief als communicatie of marketing medewerker voor grote corporates en het MKB en zijn tevens verantwoordelijk gemaakt om Social Media een plek te geven binnen het bedrijf.
Voorkennis van Social Media, hetzij door opleiding, hetzij door praktijk- of werkervaring,
de deelnemer dient tijdens de training de beschikking over een eigen laptop incl. wifi te hebben
Klassikaal en Maatwerk
Tijdens deze training komen de volgende onderwerp aan bod:
•Het opzetten en samenstellen van uw Social Media strategie (7-stappen model)
•Analyse (waar staat uw organisatie nu t.o.v. de doelgroep, de concurrent en de branch?
•Doelstellingen bepalen of toetsen
•Doelgroepbepaling (wie behoort tot mijn directe en indirecte doelgroep?)
•Intern draagvlak bepalen (Hoe krijg ik mijn organisatie mee?)
•Contentmanagement en strategie
•Zend- en ontvangststrategie (wat gaan we verzenden en waar willen we naar luisteren?)
•Platformkennis van o.a. Linkedin, Twitter, Facebook, Google+ en Pinterest
•Social Media Advertising
•Social Media tools en dashboards
•Organisatie, structuur, processen en verantwoordelijkheden
•Monitoren, meten, evalueren en bijsturen
Deze training bestaat uit de volgende elementen: 4 opleidingsdagen van 09.30 – 17.00 uur, voorbereidings- en huiswerkopdrachten (ca. 4 – 8 uur studie per week), een consultancy dagdeel ca. 3 maanden na afloop van de training op een locatie in overleg
4 dagen, verdeeld over 4 weken