Social Media Management

Placeholder

Social Media Management

 2.495,00

Social Media Management

Of u nu werkzaam bent in een grote landelijke organisatie of juist in een regionaal MKB-bedrijf, of u nu werkzaam bent als Online Marketeer of Communicatie medewerker. In alle gevallen biedt deze opleiding een leidraad om Social Media verder te professionaliseren voor uw organisatie. Maar ook als ZZP’er kunt u deelnemen aan deze opleiding, hetzij voor uw eigen bedrijf of voor uw opdrachtgevers.

Doel

Deze opleiding biedt u enerzijds de mogelijkheid om voor uw organisatie een Sociale Media strategie op te stellen of een bestaande strategie te toetsen op rendement en actualiteit. Anderzijds leert u ook de praktische tips en ontvangt u direct toepasbare kennis over de meest voorname Social Media kanalen.

Doelgroep

Na deze opleiding hebben tientallen werknemers inhoud kunnen geven aan hun nieuwe of bestaande takenpakket. Zij zijn overwegend actief als communicatie of marketing medewerker voor grote corporates en het MKB en zijn tevens verantwoordelijk gemaakt om Social Media een plek te geven binnen het bedrijf.

Voorkennis

Voorkennis van Social Media, hetzij door opleiding, hetzij door praktijk- of werkervaring,
de deelnemer dient tijdens de training de beschikking over een eigen laptop incl. wifi te hebben

Vorm

Klassikaal en Maatwerk

Inhoud

Tijdens deze training komen de volgende onderwerp aan bod:
•Het opzetten en samenstellen van uw Social Media strategie (7-stappen model)
•Analyse (waar staat uw organisatie nu t.o.v. de doelgroep, de concurrent en de branch?
•Doelstellingen bepalen of toetsen
•Doelgroepbepaling (wie behoort tot mijn directe en indirecte doelgroep?)
•Intern draagvlak bepalen (Hoe krijg ik mijn organisatie mee?)
•Contentmanagement en strategie
•Zend- en ontvangststrategie (wat gaan we verzenden en waar willen we naar luisteren?)
•Platformkennis van o.a. Linkedin, Twitter, Facebook, Google+ en Pinterest
•Social Media Advertising
•Social Media tools en dashboards
•Organisatie, structuur, processen en verantwoordelijkheden
•Monitoren, meten, evalueren en bijsturen

Vervolgopleidingen

Bijzonderheden

Deze training bestaat uit de volgende elementen: 4 opleidingsdagen van 09.30 – 17.00 uur, voorbereidings- en huiswerkopdrachten (ca. 4 – 8 uur studie per week), een consultancy dagdeel ca. 3 maanden na afloop van de training op een locatie in overleg

4 dagen, verdeeld over 4 weken

€ 2.495

Cursusdata

Data op aanvraag

Andere data?

Locaties

Breda, Tilburg, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven, Antwerpen, Zwolle

Andere locatie?

Meer weten over een training of advies? Bel met onze opleidingsadviseurs 085 02 01 070 of gebruik het contactformulier.