Shared Service Centers (SSC) - Schriftelijk

Logo TailorIT RGB

Shared Service Centers (SSC) – Schriftelijk

 1.895,00

Shared Service Centers (SSC) – Schriftelijk

In de schriftelijke cursus Shared Service Centers (SSC) worden alle factoren behandeld die cruciaal zijn voor het succes van uw Shared Service Center. De auteurs gaan in op de achtergronden van het Shared Service Center concept en delen met u hun ervaringen met het ontwerpen en implementeren van tal van Shared Service Centers

Doel

De schriftelijke cursus Shared Service Centers biedt u actuele kennis en praktische handvatten om shared services toe te passen in de praktijk.

Doelgroep

De cursus is geschreven voor financieel directeuren, Shared Service Center managers, (concern) controllers, hoofd financiele administratie, hoofd interne accountantsdienst, treasurers, chief information officers, Managers operations, facility managers, hoofd juridische en fiscale zaken en P&O Managers.

Voorkennis

Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.

Vorm

Schriftelijk en Maatwerk

Inhoud

LES 1: Shared Service Centers: introductie 
Ontwikkeling financiële functie 
Mogelijkheden en onmogelijkheden van Shared Service Centers 
Soorten Shared Service Centers

LES 2: De voordelen van een Shared Service Center 
Hogere service tegen lagere kosten 
Betere beheersing in een internationale omgeving 
Investeringen ten behoeve van het opzetten van een Shared Service Center 
Verschil tussen centralisatie en het Shared Service Center

LES 3: Toepassingsgebieden I – geografische modellen en locatiekeuze 
Geografische modellen 
Locatiekeuze 
Het doorbreken van grenzen door Shared Services

LES 4: Toepassingsgebieden II – Welke processen zijn geschikt voor Shared Service Centers? 
Boekhoudkundige processen 
Beslissingsondersteuning 
Stewardship en financiering

LES 5: Cash management & payment centralisatie 
Financiële processen en banken 
Cash management 
Payment-processen en EDI

LES 6: Stappenplan voor ontwerp en implementatie van een Shared Service Center 
Business case 
Ontwerp en realisatie 
Relatie met systemen 
Change management

LES 7: Business Process Outsourcing 
Verschil Shared Service Centers met outsourcing 
Aanpak 
Mogelijkheden 
Wijze van organiseren

LES 8: Specifieke issues 
Belastingvoordelen 
BTW 
Statutaire rapportage 
Wetgeving per land

LES 9: Cases 
Bedrijfsachtergrond 
De invoering van een Shared Service Center 
Specifieke aspecten van de case 
Leerpunten

De leerstof van de schriftelijke cursus Shared Service Centers is gebaseerd op de lesstof van een 4-daagse masterclass. Bestudering van een les kost u circa 4 uur.

Vervolgopleidingen

Bijzonderheden

De leerstof van de schriftelijke cursus Shared Service Centers is gebaseerd op de lesstof van een 4-daagse masterclass. Bestudering van een les kost u circa 4 uur.

De schriftelijke cursus Shared Service Centers kost u geen reistijd, geen reiskosten, geen verblijfskosten en belangrijker nog, u bent niet dagen achtereen van kantoor weg. Daarnaast kunt u zelf bepalen waar, wanneer en in welk tempo u studeert.

Persoonlijke begeleiding
Mocht u tijdens het bestuderen van de lesstof vragen hebben, dan kunt u telefonisch of per e-mail contact opnemen met de auteurs.

Handig naslagwerk
De Shared Service Centers cursusmap vormt na afsluiting van de leergang een waardevol en praktisch naslagwerk voor u en uw collega’s.

Tevens kunnen wij de cursus 'Shared Service Centers (SSC)'  als maatwerktraining bij u op locatie verzorgen. Dit kan zowel volledig klassikaal, schriftelijk of in een combinatie van beide zijn. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Niet van toepassing

€ 1.895

Cursusdata

Niet van toepassing

Andere data?

Locaties

Niet van toepassing

Andere locatie?

Meer weten over een training of advies? Bel met onze opleidingsadviseurs 085 02 01 070 of gebruik het contactformulier.