€ 1.895,00
De schriftelijke cursus Shared Service Centers biedt u actuele kennis en praktische handvatten om shared services toe te passen in de praktijk.
De cursus is geschreven voor financieel directeuren, Shared Service Center managers, (concern) controllers, hoofd financiele administratie, hoofd interne accountantsdienst, treasurers, chief information officers, Managers operations, facility managers, hoofd juridische en fiscale zaken en P&O Managers.
Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.
Schriftelijk en Maatwerk
LES 1: Shared Service Centers: introductie
Ontwikkeling financiële functie
Mogelijkheden en onmogelijkheden van Shared Service Centers
Soorten Shared Service Centers
LES 2: De voordelen van een Shared Service Center
Hogere service tegen lagere kosten
Betere beheersing in een internationale omgeving
Investeringen ten behoeve van het opzetten van een Shared Service Center
Verschil tussen centralisatie en het Shared Service Center
LES 3: Toepassingsgebieden I – geografische modellen en locatiekeuze
Geografische modellen
Locatiekeuze
Het doorbreken van grenzen door Shared Services
LES 4: Toepassingsgebieden II – Welke processen zijn geschikt voor Shared Service Centers?
Boekhoudkundige processen
Beslissingsondersteuning
Stewardship en financiering
LES 5: Cash management & payment centralisatie
Financiële processen en banken
Cash management
Payment-processen en EDI
LES 6: Stappenplan voor ontwerp en implementatie van een Shared Service Center
Business case
Ontwerp en realisatie
Relatie met systemen
Change management
LES 7: Business Process Outsourcing
Verschil Shared Service Centers met outsourcing
Aanpak
Mogelijkheden
Wijze van organiseren
LES 8: Specifieke issues
Belastingvoordelen
BTW
Statutaire rapportage
Wetgeving per land
LES 9: Cases
Bedrijfsachtergrond
De invoering van een Shared Service Center
Specifieke aspecten van de case
Leerpunten
De leerstof van de schriftelijke cursus Shared Service Centers is gebaseerd op de lesstof van een 4-daagse masterclass. Bestudering van een les kost u circa 4 uur.
De leerstof van de schriftelijke cursus Shared Service Centers is gebaseerd op de lesstof van een 4-daagse masterclass. Bestudering van een les kost u circa 4 uur.
De schriftelijke cursus Shared Service Centers kost u geen reistijd, geen reiskosten, geen verblijfskosten en belangrijker nog, u bent niet dagen achtereen van kantoor weg. Daarnaast kunt u zelf bepalen waar, wanneer en in welk tempo u studeert.
Persoonlijke begeleiding
Mocht u tijdens het bestuderen van de lesstof vragen hebben, dan kunt u telefonisch of per e-mail contact opnemen met de auteurs.
Handig naslagwerk
De Shared Service Centers cursusmap vormt na afsluiting van de leergang een waardevol en praktisch naslagwerk voor u en uw collega’s.
Tevens kunnen wij de cursus 'Shared Service Centers (SSC)' als maatwerktraining bij u op locatie verzorgen. Dit kan zowel volledig klassikaal, schriftelijk of in een combinatie van beide zijn. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Niet van toepassing