€ 1.195,00
Deze training is bedoeld voor Support- en Service Desk medewerkers in een Citrix XenDesktop omgeving. Deelnemers worden o.a. via hands-on oefeningen en instructie bekend gemaakt met de fundamentele skills die nodig zijn om support te kunnen bieden aan een organisatie waar Citrix XenDesktop wordt ingezet voor desktop, application en/of printer delivery. Na de training zijn support medewerkers in staat om de diverse delivery-mechanismen te doorgronden, de meest voorkomende gebruikersissues te troubleshooten en te verhelpen of te bepalen wanneer een issue dient te worden geëscaleerd.
Eerste en Tweedelijns IT Support Desk, Helpdesk en andere support medewerkers. De training is ook geschikt voor niet-beheerders die kennis willen maken met de basisfunctionaliteiten van Citrix XenDesktop.
Kennis en ervaring met Windows Server 2003/2008/2012 en/of Windows7/Windows8 support wordt sterk aanbevolen, evenals het doorlopen van de gratis eLearning training CXD-102 Introduction to Citrix XenDesktop 7.
Klassikaal en Maatwerk
De training gaat in op diverse basisconcepten van de vele Citrix delivery-mechanismen. Verder komen troubleshooting in de vele hands-on oefenopdrachten uitgebreid aan de orde.
Na voltooiing van deze training hebben deelnemers de volgende kennis opgedaan:
De Citrix Support Methodiek
De verschillende Citrix XenDesktop componenten: Receiver, StoreFront, Delivery Confroller, Hypervisor, Provisioning Services, NetScaler
Communicatiemechanismen en services bij Citrix delivery
Architectuur van een Citrix XenDesktop site
Overeenkomsten en verschillen in delivery-mechanismen die vanuit XenDesktop 7 kunnen worden ingezet (hosted, VDI, applicaties en/of desktops, MCS en/of PVS, etc.)
Gebruik maken van de Citrix Administration en Support Desk tools Studio en Director
Omgaan met de Citrix Receiver
Sessiebeheer
Troubleshooten van logon processen
Policy-beheer en de gevolgen voor de eindgebruiker; policy-issues troubleshooten
Support op afstand; Remote Assistance
Printing in een Citrix omgeving troubleshooten en ondersteunen
Trends, logging en troubleshooten van connectie- en connectivity-issues
Geen
2 dagen