Terugkomen van een burn-out

burnout-2

13 Jun Terugkomen van een burn-out

“Oké, u weet dat u er last van heeft en nu moet u verder. Wat kunt u doen? Welke stappen neemt u? Hoe gaat u uw instelling veranderen? En vooral: hoe gaat u voorkomen dat het weer gebeurt?”

Het lastige aan een burn-out is dat er tegenwoordig te veel en te vaak gezegd wordt dat een burn-out er gewoon bij hoort. Het klinkt alsof u niet helemaal meetelt als u er geen hebt of hebt gehad. Dat is natuurlijk waanzin.
Een burn-out krijgen is knap lastig en als u er al een heeft is terugkeren al helemaal moeilijk. Dat kunt u niet alleen, al denken managers vaak van wel.
Het is wel duidelijk dat een burn-out iets van deze dag is. Zeker als je in de media leest dat gemiddeld één op de vijf mensen er eentje heeft of dreigt te krijgen.
Het continue najagen van perfectie, het hoogste resultaat, de beste aanpak en/of het leukste team zijn is vermoeiend. Altijd meer en meer, beter en beter, hoger en hoger en uiteindelijk is het op. Dan is het tijd om fundamenteel te knippen. Te knippen in uw dagelijkse routines, uw gewoontes en rituelen. Het is hoog tijd om een nieuwe balans te vinden en niet meer te golven op de energie van stressgevoelens. U moet een start maken met iets te laten, om weer iets te kunnen doen. De belangrijkste stap die u daarbij moet nemen is het erkennen dat u er niet meer uitkomt en dat u hulp nodig heeft.
Onze oplossingen
Onderstaand treft u onze oplossingen als het om stress en burn-out gaat:


Meer weten over een training of advies? Bel met onze opleidingsadviseurs 085 02 01 070 of gebruik het contactformulier.